close
Όνομα Χρήστη   Κωδικός πρόσβασης       Forgot your password?  Forgot your username? 
Είσοδος/Login
ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Διοίκηση Βιβλιοθηκών / Κέντρων Πληροφόρησης PDF Εκτύπωση E-mail
Ευρετήριο Άρθρου
Διοίκηση Βιβλιοθηκών / Κέντρων Πληροφόρησης
Περιεχόμενο
Σκοπός και στόχοι
Μεθόδοι διδασκαλίας
Εργαστηριακή υποδομή
Αξιολόγηση
Βιβλιογραφία
Όλες οι Σελίδες

Κωδικός: 555
Προαπαιτούμενο: Βιβλιοθήκες και κοινωνία
Εξάμηνο: Ε'
Τίτλος: Διοίκηση Βιβλιοθηκών / Κέντρων Πληροφόρησης
Διάρκεια: 15 εβδομάδες
Εβδ. Ώρες Διδασκαλίας:
Θεωρία: 4
Εργαστήριο: 2
Δ/Μ: 7
Επίπεδο μαθήματος: Ειδικότητας Υποδομής
Είδος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Γλώσσα: Ελληνικά
Διδάσκοντες:

Θεωρία:

Μελετώνται οι βασικές λειτουργίες της διοίκησης, δηλαδή λήψη αποφάσεων σχεδιασμός, εκπόνηση πολιτικής, οργάνωση, καθοδήγηση, έλεγχος και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων με κύριο στόχο τις αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό

Δίνονται, επίσης, οι βασικές αρχές της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων, μελετώνται οι πρακτικές και οι δεξιότητες που απαιτούνται για την πρόσληψη, ανάπτυξη προσωπικού και την υποκίνηση  του ανθρώπινου δυναμικού.

Εργαστήριο:

  • Κατάρτιση σχεδιαστικών πλάνων και μελέτες περιπτώσεων
  • Ανάθεση για παρουσίαση στην τάξη συγκεκριμένων περιπτώσεων σε ομάδα φοιτητών με στόχο τη συζήτηση πάνω σε μεθόδους ανάλυσης των προβλημάτων και στη λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων



Σκοπός:

Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές για να αναλάβουν διοικητικές ευθύνες σε όλα τα επίπεδα σε βιβλιοθήκες και σε κέντρα πληροφόρησης : να  σχεδιάσουν να οργανώσουν και να παρακολουθήσουν την εκτέλεση κάποιων εργασιών, να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα  από  τη δουλειά κάποιων άλλων

Στόχοι:

  • Να κατανοήσουν τις αρχές και την πρακτική του σύγχρονου μάνατζμεντ όπως αυτό εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας ενός οργανισμού
  • Να αναπτύξουν ικανότητες για τον εντοπισμό προβλημάτων διοίκησης, για τη λήψη αποφάσεων και μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες
  • Να μπορούν να σχεδιάσουν να οργανώσουν και να παρακολουθήσουν την εκτέλεση κάποιων εργασιών
  • Να κατανοήσουν τις διαδικασίες στελέχωσης ενός οργανισμού καθώς και τη σημασία της παροχής κινήτρων για υποκίνηση των εργαζομένων.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία των διαφόρων μεθόδων ελέγχου των αποτελεσμάτων  με έμφαση στην κατάρτιση προϋπολογισμού






Οι στόχοι του μαθήματος θα επιτευχθούν με διαλέξεις και μελέτες περιπτώσεων.



  • Εργαστήριο υπολογιστών με πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Βίντεο προβολέας


Θεωρία :

  • Εξέταση προόδου
  • Τελική εξέταση


Εργαστήριο:

  • Αξιολόγηση μελετών περίπτωσης
  • Τελική εξέταση




Bryson, J. (1999) Effective library and information centre management, 2nd ed., London: Gower.

Jordan, P. and Jones, N. (2002) Staff management in library and information work, 4th ed. , London: Ashgate.

Lawes, A. (2005) Management sills for the information manager. , London: Jaico Publishing House.

Ole Pors, N. κ.α. (1995) Βιβλιοθηκονομική εκπαίδευση και μάνατζμεντ βιβλιοθηκών: νέες τάσεις. Θεσσαλονίκη: Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, ΤΕΙΘ.

Stueart, R. and Moran, B. (2007) Library and Information Center management, 7th ed. Littleton, Co.: Libraries Unlimited.


 

Ηλεκτρονικό Μαθησιακό Σύστημα Blackboard

Εγγραφή στο ασύρματο δίκτυο

Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και συστημάτων πληροφόρησης  2010

Υπευθυνος Αλέξανδρος Βασιλείου