close
Όνομα Χρήστη   Κωδικός πρόσβασης       Forgot your password?  Forgot your username? 
Είσοδος/Login
ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες και Μεταδεδομένα - Σκοπός και στόχοι PDF Εκτύπωση E-mail
Ευρετήριο Άρθρου
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες και Μεταδεδομένα
Περιεχόμενο
Σκοπός και στόχοι
Μεθόδοι διδασκαλίας
Εργαστηριακή υποδομή
Αξιολόγηση
Βιβλιογραφία
Όλες οι Σελίδες


Σκοπός:

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές σε έννοιες όπως ψηφιακές βιβλιοθήκες, ηλεκτρονικές και υβριδικές βιβλιοθήκες, και να δώσει έμφαση σε θέματα οργάνωσης, ανάπτυξης, διαχείρισης και διάδοσης των βιβλιοθηκών αυτών. Επίσης, να εισαγάγει τους φοιτητές σε θέματα περιγραφής ηλεκτρονικών δημοσιευμάτων και μεταδεδομένων.

Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τη δομή και τις λειτουργίες των ψηφιακών βιβλιοθηκών μέσα από παραδείγματα χρήσης
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα χρήσης και εφαρμογής λογισμικών ψηφιακών βιβλιοθηκών
  • Να κατανοήσουν θέματα όπως ιδρυματικά αποθετήρια και αποθετήρια ηλεκτρονικού περιεχομένου, θεματικές πύλες, καθώς και οι σύγχρονες τάσεις στη διαχείριση και τα συστήματα ηλεκτρονικού περιεχομένου.
  • Να μάθουν να αξιολογούν ψηφιακές βιβλιοθήκες, ιδρυματικά αποθετήρια, πύλες, κλπ.
  • Να γνωρίσουν τρόπους ελέγχου προσβασιμότητας στις ψηφιακές βιβλιοθήκες, τα ιδρυματικά αποθετήρια, τις πύλες, κλπ.
  • Να γνωρίσουν τον τρόπο περιγραφής ηλεκτρονικών δημοσιευμάτων στο Ίντερνετ, σε βάσεις δεδομένων, ψηφιακές βιβλιοθήκες, ψηφιακά μουσεία και πύλες, θεματικές πύλες και ιδρυματικά αποθετήρια, κ.α.
  • Να γνωρίσουν τους τρόπους ανάπτυξης και χρήσης των μεταδεδομένων και οντολογιών
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα σύνδεσης των μεταδεδομένων (Metadata) με τις ψηφιακές/ Ηλεκτρονικές και Υβριδικές Βιβλιοθήκες, τις Θεματικές Πύλες και τις Πύλες, τα αποθετήρια ηλεκτρονικού περιεχομένου (OAI), κ.α.
  • Να εμβαθύνουν σε πρότυπα όπως το Dublin Core, το TEI, το EAD, το LOM, το GILS, το RDF, κ.α. καθώς και παραδοσιακά πρότυπα που εξελίχθηκαν όπως το MARC21 και τα ISBSs/AACR2. ΄
  • Να μελετήσουν θέματα διαλειτουργικότητας των προτύπων περιγραφής ηλεκτρονικών δημοσιευμάτων.
  • Να μελετήσει τη συνεισφορά των Ψηφιακών Βιβλιοθηκών, Θεματικών και Κυβερνητικών Πυλών, Ιδρυματικών Αποθετηρίων, Ψηφιακών Μουσείων, κ.α. στη δια βίου μάθηση (life-long learning), στην ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) και στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση (e-government).

 

Ηλεκτρονικό Μαθησιακό Σύστημα Blackboard

Εγγραφή στο ασύρματο δίκτυο

Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και συστημάτων πληροφόρησης  2010

Υπευθυνος Αλέξανδρος Βασιλείου