close
Όνομα Χρήστη   Κωδικός πρόσβασης       Forgot your password?  Forgot your username? 
Είσοδος/Login
ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Διαχείριση γνώσης PDF Εκτύπωση E-mail

Όνομα Μαθήματος:

Διαχείριση γνώσης

Κωδικός Μαθήματος:

 

Προαπαιτούμενα:

 

Εξάμηνο:

Πέμπτο  (Ε)

Διάρκεια:

15 εβδομάδες

Εβδ. Ώρες Διδασκαλίας:

2

Τύπος:

Θεωρία

Επίπεδο μαθήματος:

Γενικής Υποδομής

Είδος μαθήματος:

Υποχρεωτικό Επιλογής

Μονάδες ECTS:

2

Γλώσσα:

Ελληνικά

Διδάσκοντες:

 

 

Σκοπός και Στόχοι:

Σκοπός:

Η γνώση αναφορικά με θέματα παραγωγής, διάδοσης και κατανάλωσης της γνώσης στην κοινωνία

Στόχοι:

  • Η κατανόηση του ρόλου της γνώσης
  • Η κατανόηση της αρχιτεκτονικής των συστημάτων διαχείρισης της γνώσης
  • Να γνωρίσουν τα εργαλεία ανάπτυξης συστημάτων διαχείρισης γνώσης

 

Περιεχόμενο του Μαθήματος

Θεωρία:

Αναφορά σε θέματα παραγωγής, διάδοσης και κατανάλωσης της γνώσης στην κοινωνία, σε σχέση με τους επιστήμονες της πληροφόρησης και τις λειτουργίες των βιβλιοθηκών και άλλων πληροφοριακών συστημάτων και σε γενικές αρχές γνωστικής επιστήμης. Αντικείμενο του μαθήματος είναι η διαδικασία συλλογής της συσσωρεμένης εμπειρίας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, είτε αυτή βρίσκεται σε βάσεις δεδομένων, ή σε έγγραφα, ή ακόμα και μέσα στο μυαλό των στελεχών της επιχείρησης ή του οργανισμού, και στη συνέχεια η διάχυση και χρησιμοποίησή της στα σημεία εκείνα της επιχείρησης ή του οργανισμού όπου θα προσφέρει το μέγιστο ανταποδοτικό όφελος.  Στο μάθημα αυτό θα εξεταστούν η κατανόηση και ο ρόλος της Γνώσης και των Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης στα πλαίσια ενός οργανισμού, ο κύκλος ζωής των συστημάτων διαχείρισης γνώσης, η αρχιτεκτονική των συστημάτων διαχείρισης γνώσης, η δημιουργία γνώσης, οι τεχνικές σύλληψης-εκμαίευσης γνώσης, η αναπαράσταση γνώσης και η συλλογιστικές, η ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης γνώσης, ο έλεγχος και η πιστοποίηση των συστημάτων διαχείρισης γνώσης, η διάχυση της γνώσης, διάχυση γνώσης και διαδίκτυο, εργαλεία ανάπτυξης συστημάτων διαχείρισης γνώσης, και οι πύλες γνώσης.

 

 

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Οι στόχοι του μαθήματος θα επιτευχθούν με διαλέξεις και επεξεργασία κειμένων

 

Εργαστηριακή Υποδομή

  • Βιντεοπροβολέας

 

Αξιολόγηση

Θεωρία :

  • εργασία
  • Γραπτή τελική εξέταση

 

Βιβλιογραφία

  Addicott, Rachael; McGivern, Gerry; Ferlie, Ewan (2006). "Networks, Organizational Learning and Knowledge Management: NHS Cancer Networks". Public Money & Management 26 (2): 87–94.  http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=889992.

  Alavi, Maryam; Leidner, Dorothy E. (1999). "Knowledge management systems: issues, challenges, and benefits". Communications of the AIS 1 (2). http://portal.acm.org/citation.cfm?id=374117.

  Alavi, Maryam; Leidner, Dorothy E. (2001). "Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues". MIS Quarterly 25 (1): 107–136. http://web.njit.edu/~jerry/CIS-677/Articles/Alavi-MISQ-2001.pdf.

  Andriessen, Daniel (2004). "Reconciling the rigor-relevance dilemma in intellectual capital research". The Learning Organization 11 (4/5): 393–401.

  Andrus, D. Calvin (2005). "The Wiki and the Blog: Toward a Complex Adaptive Intelligence Community". Studies in Intelligence 49 (3). http://ssrn.com/abstract=755904.

  Benbasat, Izak; Zmud, Robert (1999). "Empirical research in information systems: The practice of relevance". MIS Quarterly 23 (1): 3–16.

  Bontis, Nick; Choo, Chun Wei (2002). The Strategic Management of Intellectual Capital and Organizational Knowledge. New York:Oxford University Press.

  Booker, Lorne; Bontis, Nick; Serenko, Alexander (2008). "The relevance of knowledge management and intellectual capital research". Knowledge and Process Management 15 (4): 235–246.  http://foba.lakeheadu.ca/serenko/papers/Booker_Bontis_Serenko_KM_relevance.pdf.

  Capozzi, Marla M. (2007). "Knowledge Management Architectures Beyond Technology". First Monday 12 (6). http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/1871/1754.

  Gupta, Jatinder; Sharma, Sushil (2004). Creating Knowledge Based Organizations. Boston: Idea Group Publishing.

  Lakhani, Karim R.; McAfee (2007). "Case study on deleting "Enterprise 2.0" article". Courseware #9-607-712, Harvard Business School. http://courseware.hbs.edu/public/cases/wikipedia/.

  Liebowitz, Jay (2006). What they didn't tell you about knowledge management. pp. 2–3.

  McAdam, Rodney; McCreedy, Sandra (2000). "A Critique Of Knowledge Management: Using A Social Constructionist Model". New Technology, Work and Employment 15 (2). http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=239247.

  McInerney, Claire (2002). "Knowledge Management and the Dynamic Nature of Knowledge". Journal of the American Society for Information Science and Technology 53 (12): 1009–1018  http://www.scils.rutgers.edu/~clairemc/KM_dynamic_nature.pdf.

  Morey, Daryl; Maybury, Mark; Thuraisingham, Bhavani (2002). Knowledge Management: Classic and Contemporary Works. Cambridge: MIT Press. p. 451.  http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=8987.

  Nanjappa, Aloka; Grant, Michael M. (2003). "Constructing on constructivism: The role of technology". Electronic Journal for the Integration of Technology in Education 2 (1). http://ejite.isu.edu/Volume2No1/nanjappa.pdf.

  Nonaka, Ikujiro (1991). "The knowledge creating company". Harvard Business Review 69 (6 Nov-Dec): 96–104. http://hbr.harvardbusiness.org/2007/07/the-knowledge-creating-company/es.

  Nonaka, Ikujiro; Takeuchi, Hirotaka (1995). The knowledge creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press. p. 284.  http://books.google.com/?id=B-qxrPaU1-MC.

  Nonaka, Ikujiro; von Krogh, Georg (2009). "Tacit Knowledge and Knowledge Conversion: Controversy and Advancement in Organizational Knowledge Creation Theory". Organization Science 20 (3): 635–652.   http://zonecours.hec.ca/documents/H2010-1-2241390.S2-TacitKnowledgeandKnowledgeConversion-ControversyandAdvancementinOrganizationalKnowledgeCreation.pdf.

  Snowden, Dave (2002). "Complex Acts of Knowing - Paradox and Descriptive Self Awareness". Journal of Knowledge Management, Special Issue 6 (2): 100–111. http://www.cognitive-edge.com/articledetails.php?articleid=13.

  Spender, J.-C.; Scherer, A. G. (2007). "The Philosophical Foundations of Knowledge Management: Editors' Introduction". Organization 14 (1): 5–28. http://ssrn.com/abstract=958768.

http://www.business.mcmaster.ca/mktg/nbontis//ic/publications/KPMSerenkoBontis.pdf

  Serenko, Alexander; Bontis, Nick; Booker, Lorne; Sadeddin, Khaled; Hardie, Timothy (2010). "A scientometric analysis of knowledge management and intellectual capital academic literature (1994-2008)". Journal of Knowledge Management 14 (1): 13–23. http://foba.lakeheadu.ca/serenko/papers/Serenko_Bontis_JKM_MetaAnalysis_Published.pdf.

  Thompson, Mark P. A.; Walsham, Geoff (2004). "Placing Knowledge Management in Context". Journal of Management Studies 41 (5): 725–747. http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=559300.

  Wenger, Etienne; McDermott, Richard; Synder, Richard (2002). Cultivating Communities of Practice: A Guide to Managing Knowledge - Seven Principles for Cultivating Communities of Practice. Boston: Harvard Business School Press. pp. 107–136. http://hbswk.hbs.edu/archive/2855.html.

  Wilson, T.D. (2002). "The nonsense of 'knowledge management'". Information Research 8 (1). http://informationr.net/ir/8-1/paper144.html.

  Wright, Kirby (2005). "Personal knowledge management: supporting individual knowledge worker performance". Knowledge Management Research and Practice 3 (3): 156–165.

 

 

Ηλεκτρονικό Μαθησιακό Σύστημα Blackboard

Εγγραφή στο ασύρματο δίκτυο

Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και συστημάτων πληροφόρησης  2010

Υπευθυνος Αλέξανδρος Βασιλείου